Takaisin arkistosivulle
22.5.2020 | Blogit

Kohdemarkkinointi – projektinhallintaa ja sopivasti luovuutta

Tuuli Marttila, markkinoinnin asiantuntija

Lumo-kodit teki minuun vaikutuksen jo vuonna 2017, kun havaitsin uutta kotia vuokratessani, että näitä kotejahan saa vuokrattua suoraan verkkokaupasta – se oli jotain aivan uutta. Lumo-asukkaana ollessani ajattelin, että tämä asumisen kokonaisuus on todella toimiva ja Lumo-kotien brändi jäi erittäin positiivisesti mieleen. Kun pari vuotta myöhemmin silmiini osui Kojamon työpaikkailmoitus, ajattelin heti, että tuonne minä tahdon töihin. Olen erittäin tyytyväinen, että tulin valituksi.

Aloitin työt Kojamon markkinointitiimissä keväällä 2019, jossa työni pääpaino on Lumo-kuluttajabrändin parissa. Markkinointitiimimme on tehokas neljän hengen porukka, jossa virtaa erinomainen energia, ja se koostuu todellisista markkinoinnin ammattilaisista. Saan myös tehdä töitä upeiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Saan virtaa osaavista tekijöistä, ja samalla opin koko ajan uutta.

Pidän erityisesti siitä, että täällä saa rohkeasti kokeilla uutta ja pyrkiä aidosti edelläkävijyyteen. Markkinoinnin kentässä ei voi ikinä olla valmis, vaan aina on tulossa jotain uutta ja jännittävää.

Työssäni olen päävastuussa Lumo-kotien kohdemarkkinoinnin ja -mainonnan kokonaisuudesta. Nyt keväällä 2020 on käynnistynyt merkittävä ja erittäin mielenkiintoinen kohdemarkkinoinnin projekti Lumo One, jossa saan ilokseni toimia markkinoinnin projektipäällikkönä. Kyseessä on ensimmäinen pohjoismainen vuokra-asumisen tornitalo, joka tulee valmistumaan vuonna 2022. Lumo One -tornitalossa on huimat 31 kerrosta ja se rakentuu aivan kauppakeskus REDIn kylkeen. Voidaan sanoa, että tämän tornitalon kodit laadukkaine materiaaleineen ja palveluineen kohottaa asumisen arjen yläpuolelle.

Kohdemarkkinoinnissa pidän huolen siitä, että Lumo-asuntojen – uudis- ja peruskorjauskohteiden – markkinointi sujuu monivaiheisen prosessin myötä aikataulussa. Varmistan, että kaikki markkinointiaineisto on ykkösluokkaa ja tukee tulevaa myyntiä. Lisäksi kehitän ja tuotan erilaisia markkinointiviestinnällisiä toimenpiteitä, kuten videoita, niin in-house–periaatteella kuin yhteistyössä mainos- ja mediatoimistojen kanssa. Tiivistettynä tehtävänäni on saada Lumo-kodit kaupaksi – markkinoinnin keinoin.

Kojamolla on hyvä, eteenpäin menevä fiilis. Pidän erityisesti siitä, että täällä saa rohkeasti kokeilla uutta ja pyrkiä aidosti edelläkävijyyteen. Markkinoinnin kentässä ei voi ikinä olla valmis, vaan aina on tulossa jotain uutta ja jännittävää. Pidänkin jatkuvasti silmät auki ja korvat höröllään. Rakastan kokeilla uusia tapoja tehdä markkinointia.

Tähän tulee asettamasi yhteystieto…