Vuosikertomus 2020

Vuosikertomuksestamme löydät olennaisimmat tiedot liiketoiminnastamme, toimintaympäristöstämme ja strategiamme etenemisestä. Raportoimme kattavasti myös vastuullisuustyöstämme.

Vuoden 2020 avainluvut

Liikevaihto

M€

2019: 375,3 M€, +2,3 %

Kassavirta ennen käyttöpääoman muutosta (FFO)

M€

2019: 140,7 M€, +7,7 %

Kiinteistöjen käypä arvo

Mrd€

6,9

2019: 6,3 Mrd€, +10,3 %

Jani Nieminen

“Onnistuimme vuoden aikana luomaan strategiamme mukaista kannattavaa kasvua poikkeuksellisista olosuhteista huolimatta.”

Vastuullisuusohjelma asettaa askelmerkit tuleville vuosille

Julkaisimme joulukuussa 2020 vastuullisuusohjelmamme, johon tarkensimme vastuullisuutemme kärkiteemoja ja loimme sekä pitkän että lyhyen aikavälin tavoitteet ja toimenpiteet tulevien vuosien vastuullisuustyöllemme. Ohjelma perustuu pitkäjänteisen vastuullisuustyön lisäksi vuoden 2020 alussa tehtyyn vastuullisuuden olennaisuusanalyysiin.
Raportoimme vuonna 2020 vastuullisuustyömme etenemisestä entistä kattavammin. Raportti on laadittu GRI-standardien core-soveltamislaajuuden mukaisesti.

Vastuullisuuden avainluvut 2020

Hiilijalanjälki

kg CO2e/m3

5,5

(6,9)

Nettosuositteluindeksi

NPS

(34)

Välillinen työllistämisvaikutus

henkilötyövuotta

(4 951)

Vastuullisuus vaikuttaa vahvasti investointipäätöksiin

Me Kojamolla luomme missiomme mukaisesti parempaa kaupunkiasumista, ja haluamme tehdä sen kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Vastuullisuus on yhä vahvempi kriteeri, kun päätämme investoinneistamme eli uusista rakennushankkeista tai kiinteistöjen ostoista.

”Tavoitteemme on olla hiilineutraali energiankäytön osalta vuoteen 2030 mennessä. Keskitymme jatkossa myös yhä vahvemmin vähähiiliseen rakennuttamiseen ja rakennusmateriaalien hiilijalanjäljen pienentämiseen”, sanoo Kojamon vastuullisuuspäällikkö Hannamari Koivula.

Lataa vuosikertomustiedostot

Lataa tästä vuosikertomustiedostot pdf-muodossa (4 kpl, .zip-paketti).