Kojamon kesätyöntekijöiden perinteisen ideakisan tulokset on nyt julkaistu. Tänä vuonna esille nousivat erityisesti asiakaskokemus ja palvelut.
Kesätyöntekijöiden ideakisa on muodostunut Kojamossa jo perinteeksi. Tänäkin vuonna ideoita sateli monesta suunnasta. Useita ideoita yhdisti asiakaslähtöisyys ja Lumo-asumiskokemuksen hiominen entistä laadukkaammaksi.
Ideoita yhdisti asiakaslähtöisyys ja Lumo-asumiskokemuksen hiominen entistä laadukkaammaksi
Ideat vaihtelivat lisäpalveluiden tuottamisesta verkkokaupan palvelupolun parantamiseen ja verkkopalveluiden kehittämiseen. Samalla pohdittiin myös asukasyhteisön yhteisöllisyyttä ja kodinvaihtajien etuja.
Kesätyöntekijöiden ideakilpailu
Ideakilpailu on olennainen osa Kojamon kesää. Kisan tarkoituksena on innostaa kesätyöntekijät pohtimaan Kojamon tulevaisuutta. Kaikki ideat käsitellään kesän päätteeksi Kojamon johtoryhmän voimin. Samalla pohditaan myös, mitä ideoita lähdetään edistämään.
Vuosien varrella toteutukseen asti on päässyt sekä pienempiä käytännön parannuksia että suuremman mittakaavan muutoksia. Kisan tulosten julkistuksen yhteydessä ideoita puitiin yhdessä kesätyöntekijöiden kanssa toimitusjohtaja Jani Niemisen johdolla.
Kojamo podcastien maailmassa
Yksi kesätyöntekijöiden ideakisan tuloksista on jo nyt otettu käyttöön. Idea syntyi, kun ostoreskonranhoitajat Niklas Nieminen ja Elias Odrischinsky pohtivat, että Kojamon toimintaan ja kojamolaisiin voisi helposti tutustua podcastin merkeissä. Ensimmäinen Kesäkojamot-podcast on nyt julkaistu.
Elias ja Niklas yllättyivät positiivisesti siitä, miten nopeasti ideaan tartuttiin käytännössä. Podcastin äänittäminen kuului molempien kesän kohokohtiin.
”Podcast on hyvä esimerkki Kojamon rohkeudesta uudistaa. Kesätyöntekijöiden ideoita halutaan tuoda mukaan toimintaan, mikä on hienoa”, Niklas kertoo.
”Kyllä. Tätä tulee varmasti muisteltua vanhempanakin”, Elias jatkaa.
Kesäkojamot podcastin pääset kuuntelemaan tästä.