Vuosittain tehtävän asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset ovat valmistuneet. Niiden mukaan sekä Lumo- että VVO-asukkaiden tyytyväisyys on pysynyt korkeana.
Asukkaat olivat tyytyväisiä tutkimuksen mukaan asiakaspalveluun, asuntojen sijaintiin, vvo.fi- ja lumo.fi-sivuihin sekä alhaiseen vuokravakuuteen. Remontointimahdollisuudet ja vuokran hintaan kuuluva nettiyhteys saivat myös kiitosta.
”Asuessasi VVO:n asunnossa, tunnet kuin asuisit omassa omistusasunnossasi sillä erotuksella, että omistajan remonttihuolet ja -kustannukset puuttuvat”, eräs avoin palaute kuului.
Sekä asiakastyytyväisyystutkimuksen, Laaki- kiinteistönhoidon laatupalkintopisteiden että maaliskuussa 2015 tehdyn kiinteistönhoidon tyytyväisyystutkimuksen mukaan kiinteistönhoitoyritysten toiminta on parantunut huomattavasti kuluneen vuoden aikana.
– Koska asukkaiden mielestä tärkeimpiä asumistyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä kiinteistönhoidon osalta ovat reagointi palvelupyyntöihin ja henkilökunnan palvelualttius sekä annettujen lupausten pitäminen, on viime vuodesta parantuneet tulokset ilahduttavaa luettavaa, asiakkuusjohtaja Juha Heino sanoo.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen teki Innolink Research Oy elokuussa 2015. Kysely tehtiin kirjekyselynä 5 000 VVO-konsernin asukkaalle, vastauksia saatiin 1 464 kpl.
Lisätietoja: Juha Heino, asiakkuusjohtaja, VVO-yhtymä Oyj, puh. 040 717 3250, etunimi.sukunimi@vvo.fi
VVO-yhtymä Oyj on Suomen suurin yksityinen vuokranantaja. Yhtiö tarjoaa hyvää vuokra-asumista ja asumisen Lumo-palveluja. Konserniin kuuluu noin 32 500 vuokra-asuntoa eri puolilla Suomea. Konserni työllistää noin 300 asumisen ammattilaista.