VVO järjestää Helsingin asukkailleen Älä lorota -kampanjan. Kampanjan myötä halutaan lisätä asukkaiden vastuullisuutta luonnonvarojen tuhlaamisessa. Puhdas vesi on suomalaisille usein itsestäänselvyys, eikä useinkaan ajatella, että tiputtava hana, vuotava wc-istuin tai puolen tunnin suihku tuhlaa juomakelpoista vettä.
Älä lorota -kampanja jakaantuu kahteen vaiheeseen. Ykkösvaihe starttasi 7.5. ja se kestää toukokuun loppuun. Kakkosvaihe käynnistyy kesäkuun alussa. Ykkösvaiheessa asukkailla on mahdollisuus pienen kilpailun myötä ideoida uusia vedensäästövinkkejä. Vuoden loppuun saakka kestävässä kampanjan kakkosvaiheessa seurataan tarkemmin talokohtaista vedenkulutuksen kehitystä.
Kampanjasta kerätään aluksi kokemuksia Helsingin osalta ja mikäli siitä saadaan hyvät tulokset, kampanja voidaan myöhemmin laajentaa valtakunnalliseksi. Toiveena kuitenkin on, että jo nyt kaikki VVO:n asukkaat miettivät omalta kohdalta vedenkäyttötottumuksiaan.
– Ja vaikka kampanja on voimassa tietyn ajan, toivomme, että sen myötä asukkaille syntyy pysyvä, ekologinen tapa toimia ympäristömme hyväksi, Helsingin VVO-kotikeskuksen aluepäällikkö Jukka Tervo sanoo.
Lisätietoja: Jukka Tervo, aluepäällikkö, VVO-kotikeskus Helsinki,
puh. 020 508 3817
VVO-yhtymä Oyj tarjoaa Lumo- ja VVO-brändeillä turvallista, monipuolista ja vaivatonta vuokra-asumista sekä asumisen palveluiden valikoiman erilaisiin elämäntilanteisiin. Seuraavan kolmen vuoden aikana VVO-konsernin tavoite on investoida voimakkaasti asuntotarjonnan kasvuun rakennuttamalla uutta ja ostamalla jo olemassa olevaa kiinteistökantaa.