Ystävämme ”Lakkis” – kojamolainen jo 40 vuoden ajan

Päivi Lakkakorpi-Vuolle päätyi Kojamolle töihin marraskuussa 1984 ystävänsä suosituksesta. #GoKojamo-henki oli vahvasti läsnä, vaikka sosiaalisesta mediasta ja aihetunnisteista ei ollut vielä tietoakaan. Yrityksessä oli jo 80-luvulla vahva ja lämminhenkinen yhteisö, ja kollegoiksi toivottiin luonnollisesti samanhenkisiä ihmisiä. ”Tulin taloon kiinteistökirjanpitäjän vanhempainvapaan sijaiseksi. Ystäväni oli täällä töissä ja vinkkasi avoimesta tehtävästä”, Lakkakorpi-Vuolle muistelee Kojamo-uransa alkutaivalta. Sijaisen rooli … Jatkuu

Pelikirja perustana Suomen parhaalle asiakaskokemukselle

Kojamolla on jo pidempään ollut käytössä Lumo-kotien myynnin ja isännöinnin pelikirjat, jotka luovat raamit yhteiselle tekemiselle ja sujuvoittavat asiakasrajapinnassa työskentelevien arkea. Keväällä 2024 myös Lumo-kotien asiakaspalvelu sai oman pelikirjansa tasalaatuisen asiakaspalvelun varmistamiseksi, tekijästä ja kanavasta riippumatta. Tavoitteenamme on tarjota Suomen parasta asiakaskokemusta kaikissa palvelukanavissa. Ei mitä tahansa asiakaspalvelua Asiakaspalvelun pelikirjassa kerrotaan, miten Lumo-kotien palveluneuvojien työ … Jatkuu

10 vuotta Lumo-kotien asiakaskokemusta rakentamassa: ”Päivääkään en vaihtaisi pois”

Harri Lehtosella on takanaan pitkä ura kiinteistöalalla. Ennen Kojamoa ja Lumo-kotien pariin siirtymistä Lehtonen toimi toimitilapuolella yli 20 vuotta. Alkuvuodesta 2014 Lehtoselle tarjoutui mahdollisuus katsoa alaa uudesta näkökulmasta, asuntoliiketoiminnan puolelta. ”Oli mielenkiintoista hypätä mukaan asuntobisnekseen, josta minulla ei ollut niin vahvaa kokemusta. Pääsin sopivasti mukaan muutokseen, kun Lumo-brändiä lähdettiin kehittämään. Päivääkään en vaihtaisi pois”, Lehtonen … Jatkuu

Aleksi Saari valikoitui Kojamon vuoden 2024 kesätyöntekijäksi – ”Hän on oikea kultakimpale”

Aleksi Saari työskentelee Lumo-kotien isännöitsijänä Lappeenrannassa. Isännöitsijän tehtävien lisäksi Saari on laajentanut osaamistaan myös myynnin puolelle. Saaren monipuolinen osaaminen korostui esihenkilöiden palautteissa. ”Aleksi tuntee, tietää ja hallitsee Lappeenrannan alueen täydellisesti. Hänen työnkuvansa on laajentunut myös myynnin ja teknisen osa-alueen puolelle. Hän hoitaa esimerkillisesti kaikki isännöinnin työtehtävät: tarkastukset, asiakasilmoitukset ja remontit. Näiden lisäksi hän on hoitanut … Jatkuu

Perinteisessä ideakilpailussa kesätyöntekijöiden ideat tulevat kuuluviin

Kojamon kesätyöntekijät tuovat raikkaan tuulahduksen uusia ajatuksia, sekä mahdollistavat vakituisten työntekijöiden kesälomat. Heidän avullansa arki rullaa tavanomaiseen tapaansa eikä asiakaskokemusta tingitä lomakaudenkaan aikana. Kojamon toimitusjohtaja Jani Nieminen on lanseerannut kesätyöntekijöiden ideakilpailun jo kahdeksan vuotta sitten. ”Kun vajaa kymmenen vuotta sitten olin menossa perehdyttämään kesätyöntekijöitä, sain idean ideakilpailusta. En ehtinyt kertoa kollegoilleni tästä ja sanoin vain, … Jatkuu

Kentältä toiselle – puolustajasta maalintekijäksi Lumo-kodeille

Dani Hatakka kiinnostui Lumo-kotien myyntineuvottelijan työstä Eemeli Heikkisen työnkuvan perusteella pian sen jälkeen, kun hän lopetti ammattilaisuransa jalkapalloilijana. ”Olin muutama vuosi sitten mutkan kautta kuullut Eemelin työstä myyntineuvottelijana ja muistan jo silloin miettineeni, että onpas mukavan kuuloista työtä. Kojamolla oli sattumoisin vastaavaan paikkaan haku auki loppuvuodesta 2023, joten päätin hakea. Ja se haku kannatti!”, Hatakka … Jatkuu

Myyntineuvottelijasta isännöitsijäksi: ”Molempi parempi!”

Kumpi on parempi: myynti vai isännöinti? Molempi parempi! Myyntineuvottelija on usein asiakkaalle ensimmäinen kontakti yrityksessä. Tämä on iso vastuu ja läsnä ihan jokaisessa asiakaskohtaamisessa. Myyntineuvottelijan työ on energistä ja aktiivista, hektistäkin. Asiakaskohtaaminen voi olla kertaluontoinen eli ensivaikutelmalla todellakin on väliä. Isännöitsijän työ on toki myös hyvin aktiivista, pidämme vähintäänkin yllä myyntineuvottelijan rakentamaa hyvää ensivaikutelmaa meistä … Jatkuu

Lumo-kotien uusi palvelukeskus tarjoaa tuhansille asiakkaille parhaan asiakaskokemuksen – suositteluhalukkuutta mittaava NPS jopa 100

Asiakaspalvelun ammattilaiset taitavat koko asumisen kirjon Lumo-palvelukeskukseen satelee yhteydenottoja, satoja päivittäin ja useampia tuhansia viikoittain. Kukin Lumo-kotien noin 60 000 asukkaasta tarvitsee apua erilaisissa asumiseen liittyvissä asioissa ainakin toisinaan. Heidän lisäkseen Lumo-palvelukeskuksen väki auttaa myös kotia etsiviä asiakkaita. Lumo-palvelukeskuksessa työskentelee tavallisesti arkisin 20–25 henkilöä. Tämän lisäksi chat-linjat ovat auki iltaisin ja osin myös viikonloppuisin. ”Vastaamme yhteensä … Jatkuu

Vahva tase ja monipuoliset rahanlähteet suojaavat epävarmassa markkinatilanteessa

Rahoitusmarkkinoiden epävarmuus ja korkojen nousu jatkui suurimman osan vuotta. Rahoituksen saatavuus ja hinta olivatkin yksi tärkeimmistä keskustelunaiheista eri sidosryhmiemme kanssa. Taseemme on säilynyt vahvana, ja tämä on suojannut meitä toimintaympäristöstä nousevilta haasteilta. Vahva, hyvin hoidettu tase on olennainen osa strategiamme toteutusta, ja olemme jatkaneet johdonmukaista ja pitkäjänteistä työtä sen hoitamiseksi. Olemme suojanneet suurimman osan rahoituksesta … Jatkuu

Hyvässä vauhdissa kohti päästötavoitetta

Kojamon hiilineutraalin energiankäytön tiekartan keskiössä on jokapäiväinen toiminta eli perusenergiatehokkuudesta huolehtiminen. Talotekniikan ratkaisut ovat tärkeässä roolissa, ja niiden avulla pystytään seuraamaan ja optimoimaan esimerkiksi kiinteistön vesitehokkuutta tai ilmanvaihtoa. Vuoden 2023 aikana 60 kohteeseen lisättiin lämmityksen optimointikonsepti Lumo Heat, joka parantaa kiinteistön energiatehokuutta ja ennen kaikkea asukaskokemusta pitäen huonelämpötilat vakaina. Kattava keinovalikoima energiatehokkuuden parantamiseksi Kun vanhempia … Jatkuu