Takaisin arkistosivulle
15.2.2016 | Blogit

Kun asiakas kiittää, se tuntuu aidosti hyvältä

IMG_2884_JPG.JPG

Asiakasviestinnässä palaute on kaiken alku, se todellinen lähtöpiste. Se, mistä tykätään, on se, mitä tehdään ja mistä kerrotaan hyvin, paremmin, lisää.

Siksi palautteen kuuleminen on ensiarvoisen tärkeää. Ei vain mekaaninen kuunteleminen vaan aito kuuleminen: palautteen vastaanottaminen, käsittely ja asiakkaalle vastaaminen. Vanha kunnon vuoropuhelu.

Tavallista on, että kaikesta asiakasviestinnästä saadaan sekä ruusuja että risuja. Risuista kiitämme kuten ruusuistakin. Oikeastaan risut ovat niitä, jotka pistävät miettimään tekemistä uudesta näkökulmasta ja skarppaamaan yksityiskohdissa aina vain.

Asiakas on se, jolle teemme töitä aamusta iltaan. Siksi palautteen merkitys on suorastaan kouriintuntuva – usein ehkä ei tule itsekään ajatelleeksi, että omaa palautetta ei lue yritys, vaan yrityksessä asiakkaan eteen työskentelevä henkilö. Ihminen.

Näin ystävänpäivän alla on hyvä kiittää asiakkaita kaikesta palautteesta. Älkää luulko, ettei se kuuluisi korviimme ja yltäisi sydämiinkin asti. Kaikki viestit käsitellään ja niistä otetaan opiksikin – oppi on eteenpäin menijälle se arvokkain eväs.

”Usein ehkä ei tule itsekään ajatelleeksi, että omaa palautetta ei lue yritys, vaan yrityksessä asiakkaan eteen työskentelevä henkilö. Ihminen.”

Asukaskirjeissämme puhumme suoraan asukkaillemme kertoen asumisen ratkaisuista, palveluista ja eduista. Tämän vuoden ensimmäisessä Lumo-asukaskirjeessä julkistimme yhtenä asumisen lisänä ystävänpäiväarvonnan. Sen yhteydessä pyysimme terveisiä. Ne pysäyttivät ja saivat hymyn huulille pitkäksi aikaa. Tässä muutamia lukuisista kauniista tervehdyksistä, jotka kaikki ahmimme:

”Hei! Kiitos tällaisestakin mahdollisuudesta osallistua kilpailuun, jossa näin mukava palkinto ja ihan pelkästään vain siten, että perheemme asuu Lumo-kodissa.”

”Mukavaa, kun vuokranantaja järjestää tapahtumia ja arvontoja yms. Uudessa Lumo-kodissani on hyvä asua.”

”Kiitos viihtyisästä kodista, olisi myös mukavaa viedä ystävää kylpylään tai leffaan :)!”

Kiitos kiitoksistanne, ne todellakin lämmittävät. Näiden kiitosten varassa jatkamme ilolla hyvää asumisen ja asukasviestinnän tämän päivän ja tulevaisuuden rakentamista!

Lumo-asukasviestinnän tiimi

VVO-yhtymä Oyj on Suomen suurin yksityinen vuokranantaja. VVO-Yhtymä Oyj tarjoaa Lumo- ja VVO-brändeillä turvallista, monipuolista ja vaivatonta vuokra-asumista sekä asumisen palveluiden valikoiman erilaisiin elämäntilanteisiin.

Blogissamme asumisen ammattilaiset kertovat näkemyksiään ajankohtaisista ilmiöistä, hyvästä asumisesta ja työskentelystä näiden asioiden parissa. Ääneen pääsevät niin VVO-konsernin asiantuntijat ja työntekijät kuin asukkaamme ja yhteistyökumppanimmekin.