Lähes 41 000 vuokra-asunnon etsijää on löytänyt itselleen sopivan kodin Lumo-kotien verkkokaupasta. Asiakkaat arvostavat valinnanvapautta ja helppoa vuokrausprosessia. Jopa 100 prosenttia verkkokauppavuokraajista suosittelee palvelua myös muille.
Asiakkaat löytävät helposti parhaan kodin Lumo-kotien verkkokaupasta
Vuokra-asuntojen etsijät arvostavat vuokraamisen helppoutta. Lumo-verkkokauppa onkin jo useita vuosia ollut suosittu sen selkeyden ja helppokäyttöisyyden vuoksi. Nämä adjektiivit toistuvat asiakkaiden palautteissa.
”Verkosta vuokraamisen pitää olla niin helppoa, että sen voi tehdä kuka tahansa ja koska tahansa. Lähtökohtana palvelussamme on myös se, että asiakas valitsee meidät eikä toisin päin”, Lumo-verkkokaupan kehityksessä tiiviisti mukana oleva myyntipäällikkö Liisa Reinilä kertoo.
“Ihanaa, että teette vuokraamisen helpoksi! Vuorotyön ja kiireen keskellä on turhauttavaa se, että pyörii näytöissä ja jonottelee.”
Lumo-verkkokauppavuokraaja, palautekysely 2024
Vuokrausprosessin yksinkertaisuuden lisäksi Lumo-verkkokaupan kehittäjät ovat panostaneet yksityiskohtiin. Tavoitteena on, että kaikki vuokrausprosessissa tarvittavat tiedot on esitetty selkeästi ja kattavasti, jotta vuokraamisen uskaltaa tehdä suoraan verkosta eikä asiakkaalle tule ikäviä yllätyksiä jälkikäteen.
Paikkakunnalta toiselle muuttavat kiittelevät usein Lumo-verkkokaupan tietojen kattavuutta. Verkkokaupan kautta on mahdollista tutustua myös entuudestaan tuntemattomiin asuinalueisiin ja lähialueen palveluihin.
“Kätevä ja nopea, vaikkakin vähän jännittävä tapa vuokrata tuleva koti.”
Lumo-verkkokauppavuokraaja, palautekysely 2024
Lumo-kotien verkkokauppa-asiantuntijat varmistavat, että asuntojen tekstit ja kuvat ovat ajan tasalla. Heillä on pitkä kokemus asumisen alalta ja erinomainen käsitys siitä, mitä tietoja asiakkaat tarvitsevat uutta kotia vuokratessaan.
“Erittäin kätevä tällainen sivusto mistä näkee kattavat tiedot asunnosta ja heti pääsee vuokraamaan asunnon halutessaan. Kiitos!”
Lumo-verkkokauppavuokraaja, palautekysely 2024
”Huhtikuussa 2024 kaikki asiakkaat eli 100 prosenttia asunnon Lumo-verkkokaupasta vuokranneista suosittelivat palvelua. Koko vuoden suositteluprosentti toukokuun lopussa on 93/100. Se on valtavan korkea tulos ja vetää suorastaan nöyräksi”, Reinilä iloitsee.
Verkkokaupan uusimmat toiminnallisuudet ovat kasvattaneet vuokrausastetta
Alkuperäinen Lumo-verkkokauppa lanseerattiin vuonna 2015. Kutakuinkin nykyisessä muodossaan verkkokauppa on julkaisu osoitteessa lumo.fi vuonna 2020, mutta palvelua on kehitetty paljon myös tämän jälkeen. Suurempia uudistuksia viime vuosina ovat olleet karttahaku, Asuntoagentti ja matka-aikahaku.
”Tilastot osoittavat, että verkkokaupan tuoreimpia uudistuksia hyödyntäneet asiakkaat vuokraavat asunnon meiltä muita useammin. He siis löytävät itselleen sopivan kodin ketterämmin”, Reinilä kertoo ja jatkaa:
”Verkkokauppaa kehitetään toki edelleen. Esimerkiksi tekoälypohjaisesta Asuntoagentista asiakkaat eivät ole vielä nähneet viimeistä muotoa. Keräämme jatkuvasti palautetta ja teemme käyttäjäkyselyitä sekä -tutkimuksia, jotta ymmärtäisimme, missä voisimme vielä parantaa”, Reinilä taustoittaa.
Lumo.fi-sivustolla huomioidaan jatkossa entistä paremmin myös saavutettavuus eli esimerkiksi asiakkaiden liikunta- ja -näkörajoitteet, jotka saattavat vaikuttaa sivuston käyttömahdollisuuksiin.
”Omaa sydäntä lämmittävät etenkin palautteet, joissa asiakas kertoo olleensa vaikeassa elämäntilanteessa, mutta suuren stressin tai surun keskellä uuden kodin löytäminen ja vuokraaminen on tapahtunut helposti ja nopeasti Lumo-kotien verkkokaupasta”, Reinilä iloitsee.
Lumo-verkkokaupan tarkoitus on nimenomaan helpottaa uutta kotia etsivien asiakkaiden elämää.
“Helppo tehdä vuokrasopimus eikä tarvitse jännittää saako kämpän vai ei.”
Lumo-verkkokauppavuokraaja, palautekysely 2024