VVO palauttaa vuokravakuuden yli kolme vuotta asuneille asukkailleen
VVO-yhtymä Oyj käynnistää laajan, useita erilaisia palkitsemistapoja sisältävän kanta-asiakasohjelman vuoden 2006 alussa. Ensimmäisenä askeleena maanlaajuinen asumispalvelujen tarjoaja palauttaa vuokravakuuden kolme vuotta tai pidempään asuneille asiakkailleen. Vuokravakuuksien palautus aloitetaan ensi vuoden alkupuolella.
– Kanta-asiakasohjelman periaatteena on huomioida VVO:n pitkäaikaisia asiakkaita ja siksi palkitsemisjärjestelmän edut on sidottu asiakassuhteen kestoon. Ohjelman tavoitteena on vastata asiakastarpeisiin ja samalla lisätä asiakasuskollisuutta, korostaa VVO:n toimitusjohtaja Olli Salakka.
– Onnistumisen edellytyksenä on asiakas, joka on tyytyväinen asuntoonsa ja tarjoamiimme palveluihin. Tällainen asiakas asuu asunnossamme pitkään. Asumisen eri vaiheissa asiakkaita palkitaan muun muassa remonteilla, varustehankinnoilla ja erilaisilla etuisuuksilla, Olli Salakka kertoo.
VVO:lla laaja asiakkuuksien kehittämishanke
Ensi vuoden alusta käynnistyvä kanta-asiakasohjelma on osa VVO:n laajempaa asiakkuuksien kehittämishanketta, johon kuuluu muun muassa internetin ja sähköisen asiointipalvelun uudistaminen.
Toimitusjohtaja Olli Salakan mukaan VVO on muutaman viimeisen vuoden aikana kehittänyt asiakkailleen lisäarvoa tuottavia toimintamalleja, jotka ovat perustuneet asiakkuuslähtöiseen strategiaan.
– Nykytilanteeseen lisähaasteen tuo kilpailun lisääntyminen vuokra-asuntomarkkinoilla. Tällä hetkellä asuntoja on useilla alueilla saatavilla riittävästi ja asiakkailla on valinnanvaraa.
– Näkemyksemme mukaan koko asuntoalan olisi korkea aika muuttaa ajatteluaan ja asenteitaan sekä huomioida enemmän asiakasta. Entisillä keinoilla ei tulevaisuudessa pärjää, vaan on otettava käyttöön uusia, rohkeita menetelmiä asiakkaiden hankkimiseksi ja pitämiseksi. VVO alan ykköstoimijana haluaa olla edelläkävijä myös asiakkuuksien kehittämisessä, Olli Salakka jatkaa.
Salakka muistuttaa, että VVO on tuonut vuosien mittaan vuokra-asuntoalalle useita uudistuksia, joista on tullut sitten alan yleisiä käytäntöjä.
– VVO otti muun muassa ensimmäisenä käyttöön 70-luvulla vuokralaisdemokratian, 80-luvulla vuokrantasausjärjestelmän, 90-luvulla yritys oli ensimmäisten joukossa kiinteistöjen elinkaariajattelussa ja energiansäästöohjelmien käyttöönotossa. Vuonna 1989 VVO toi Suomeen asumisoikeusjärjestelmän. Nyt käynnistyvä kanta-asiakasohjelma ja asiakkuuksien kehittäminen on luonnollinen jatko vuosia jatkuneelle uudistustyölle, Salakka sanoo.
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Olli Salakka, puh. 0400 421 187
Liiketoimintajohtaja Urpo Piilo, puh. 0400 459 691
VVO-yhtymä Oyj tarjoaa Lumo- ja VVO-brändeillä turvallista, monipuolista ja vaivatonta vuokra-asumista sekä asumisen palveluiden valikoiman erilaisiin elämäntilanteisiin. Seuraavan kolmen vuoden aikana VVO-konsernin tavoite on investoida voimakkaasti asuntotarjonnan kasvuun rakennuttamalla uutta ja ostamalla jo olemassa olevaa kiinteistökantaa.