Takaisin arkistosivulle
17.8.2017 | Uutiset

Lumo-vuokrakodit muuttaa asuntomarkkinoinnin auttamismarkkinoinniksi

Kesä on asuntovuokrauksen kulta-aikaa. Lumo-vuokrakodit on kampanjoinut vahvasti läpi vilkkaan sesongin osallistaen kohderyhmäänsä auttamismarkkinoinnin keinoin. Vahvan somepresenssin lisäksi Lumo on ollut menestyksekkäästi mukana uusissa kanavissa, kuten Tinderissä, jossa Lumo-profiilin CTR oli huikea 38,03%. Kampanja kokonaisuutena on jo tähän mennessä tavoittanut somessa noin puoli miljoonaa suomalaista. Verkkokauppamyynti on kolminkertaistunut.

”Alan toimijat lähestyvät potentiaalisia asiakkaitaan lähinnä vakiintuneissa asuntoportaaleissa. Mainontaa tehdään massamediassa ja perinteisissä kanavissa. Lumo korostaa markkinoinnissa kolmea asiaa: läsnäoloa, proaktiivisuutta ja rohkeutta kokeilla uusia asioita. Näistä yhdessä syntyy auttamismarkkinointi. Sillä erotumme muista”, Hanna-Maarit Nieminen Kojamosta sanoo.

”Lumo on yhtä kuin koti. Olemme pyrkineet siihen, että olemme mukana kaupunkielämän ikimuistoisissa hetkissä. Asiakkaamme etsivät kumppania, joten olemme mukana Tinderissä. Asiakkaamme viihtyvät sosiaalisessa mediassa ja festivaaleilla, joten olemme esimerkiksi Flow’ssa mukana.”

TBWAHelsingin Account Director Noora Murremäen mukaan Flow’ssa ei pärjää pelkällä logonäkyvyydellä: ”#LumoFlow-kokonaisuudessa on ollut erityisen vahva painotus somessa ja sen uusissa mainontamuodoissa, kuten Tinderissä sekä tiivis ja normaalista poikkeava ohjelmayhteistyö, jossa Basso-radio asuu lähes kaksi viikkoa Lumo-vuokrakodissa tehden erilaisia sisältöjä. Yleisöllä oli myös mahdollisuus voittaa käyttöönsä stailattuja festarikoteja. Kilpailuihin osallistui lähes 15 000 innokasta ympäri Suomen.”

Yhteensä kahden kuukauden kestoinen kampanja on aktivoinut ja sitouttanut ihmisiä tuloksellisesti jo nyt ja se huipentuu Flow’hun. Festariosastolla kävijöiden arkea helpotetaan ja ilahdutetaan erilaisin tavoin: ilmaisella wifillä, puhelimien latauspisteillä ja kukkaseppeletyöpajalla.

”Tämä on uuden ajan markkinointia: brändi ei pönötä paikallaan vaan osallistuu ja auttaa”, sanoo Account Manager Meri Saarikoski ToinenPHD:ltä.

Lisätiedot:

Kojamo Oyj, markkinointipäällikkö Hanna-Maarit Nieminen, puh. 050 343 2959, hanna-maarit.nieminen@kojamo.fi

TBWAHelsinki, Account Director Noora Murremäki, puh. 040 507 3830, noora.murremaki@tbwa.fi

ToinenPHD, Account Manager Meri Saarikoski, puh. 040 822 1943, meri.saarikoski@toinenphd.com

VVO-konserni on nyt Kojamo. Kojamo Oyj keskittyy asuntosijoittamiseen Suomessa ja uudistaa vuokra-asumista tehden siitä entistä haluttavampaa. Asuntosijoitusyhtiön visiona on olla asumisen edelläkävijä ja asiakkaan ykkösvalinta.