Takaisin arkistosivulle
12.4.2017 | Mediatiedotteet

SSR Uusimaa rakentaa 57 Lumo-vuokra-asuntoa Helsingin Vuosaareen

Rakennusyhtiö SSR Uusimaa ja Lumo Kodit Oy ovat solmineet yhtiökaupat Lumo-asuntojen rakentamisesta Helsingin Vuosaareen. Sopimuksen myötä SSR Uusimaa rakentaa Lumo Kodit Oy:lle 57 Lumo-asuntoa kahteen asuntoyhtiöön Vuosaaren Punakiventielle. Rakennustyöt aloitetaan alkukesästä 2017, ja asunnot valmistuvat syksyllä 2018.

Kokonaisuus on osa SSR Uusimaa Oy:n toteuttamaa täydennysrakennushanketta, johon kuuluu myös kaksi vapaarahoitteista omistusasuntokohdetta.

”Täydennysrakennuskohde on arkkitehtonisesti kiinnostava ja näyttävä kokonaisuus. Keskeinen sijainti Columbus-kauppakeskuksen ja Vuosaaren metroaseman läheisyydessä, mutta kuitenkin vehreässä ympäristössä tekee kohteesta ainutlaatuisen”, kertoo SSR Uusimaan toimitusjohtaja Arto Jokinen. Yhtiökauppa on SSR Uusimaa Oy:lle merkittävä, sillä kyseessä on yhtiön ensimmäinen omaperustainen hanke.

“Punakiventie 13:n ja 15:n kohde sopii hyvin yhtiömme strategiaan ja investointisuunnitelmiin, sillä tavoitteenamme on investoida voimakkaasti asuntotarjontaan erityisesti kasvukeskuksissa”, kertoo yksikönjohtaja Tommi Parikka Kojamo-konsernista.

VVO-konserni on nyt Kojamo. Kojamo Oyj keskittyy asuntosijoittamiseen Suomessa
ja uudistaa vuokra-asumista tehden siitä entistä haluttavampaa. Asuntosijoitusyhtiön visiona on olla asumisen edelläkävijä ja asiakkaan ykkösvalinta.