Takaisin arkistosivulle
5.6.2019 | Työntekijätarinat

Palvelupäällikkö kertoo työstään Kojamossa: ”esimies on onnistumisen mahdollistaja”

Elisen mielestä parasta hänen työssään on ihmiset: Niin hänen omat tiimiläisensä, kaikki kojamolaiset kuin tietenkin myös asiakkaat.

Palvelupäällikkö Elise Hasselgren on jo täysi-ikäinen kojamolainen: hän saapui yritykseen vuonna 2000, ja on siitä lähtien ollut monessa mukana.

– Aloitin vuonna 2000 taloushallinnossa energialaskujen tallentajana. Olen matkan varrella toiminut myös perintäreskontran-, kassan- ja ostoreskontranhoitajana sekä kirjanpitäjänä. Vuonna 2005 siirryin vuokrakirjanpitotiimin vetäjäksi ja muutamaa vuotta myöhemmin vuokravalvonnan palvelupäälliköksi, Elise listaa.

Vuonna 2014 Elise siirtyi vetämään uutta asiakaspalvelukeskusta, ja sille tielle hän on jäänyt.

– Olen asiakkaiden asialla, yhdessä ihan mahtavan tiimini kanssa! Elise iloitsee.

Asiakastyytyväisyys korkealla

Elisen mielestä parasta hänen työssään on ihmiset. Niin hänen omat tiimiläisensä, kaikki kojamolaiset kuin tietenkin myös asiakkaat. Hienointa on, kun palvelutapahtuman lopuksi asiakas on tyytyväinen.

– Lähetämme palautekyselyitä asukkaille puhelun jälkeen. Asiakkaiden suositteluhalukkuus on kyselyissä ollut todella korkea: vuonna 2017 asiakaspalvelun NPS oli pyöreästi 63 ja uusi vuosi aloitettiin vielä paremmalla luvulla 67, Elise kertoo.

Asiakkaat toisinaan varmistavat, että heidän positiivinen palautteensa tulee asiakaspalvelijoille asti.

– Eräskin asiakas oli kokenut saaneensa palveluneuvojalta niin kattavat ohjeet verkkokaupan käyttöön, että oli asunnon vuokraamisen jälkeen vielä soittanut asiakaspalveluumme kiittääkseen avusta. Tämän lisäksi hän kirjoitti meille kehunsa vielä kirjallisena palautelomakkeen kautta. Siinä oli asiakas, joka oli nähnyt kovasti vaivaa kiittääkseen, Elise kehuu.

Viime vuoden puolella asiakaspalvelu siirtyi myös Facebook Messengerin puolelle.

Onnistumisen mahdollistaja

Ihmiset on se Elisen juttu: hän tykkää asiakaspalvelusta ja ihmisten kanssa työskentelemisestä.

– Kun pääsin asiakasrajapintaan kiinni jo vuokrakirjanpitotiimin vetäjän roolissa, huomasin aika nopeasti, että asiakaspalvelu on se minun juttuni, Elise toteaa.

Eliselle ihmiset ovat syy, minkä vuoksi tulla töihin.

– Jos aamu on lähtenyt vasemmalla jalalla käyntiin, niin hymyilevät kasvot ja iloisesti huikatut huomenet saavat taas hyvälle mielelle.

Elise kokee olevansa onnistumisten mahdollistaja palvelupäällikkönä toimiessaan. Parasta esimiehenä on seurata, kun palveluneuvojat onnistuvat työssään.

– Olen ylpeä porukastani, joka päivä! Asiakaspalvelusta saa uskomattoman paljon virtaa, kun kerta toisensa jälkeen huomaa, miten monissa erilaisissa asioissa pystymme asiakasta auttamaan. Ilman muun organisaation tukea se ei tietenkään onnistuisi, eli ihan kaikkia kojamolaisia tarvitaan! Elise sanoo.

Kojamo Oyj tarjoaa vuokra-asuntoja ja asumisen palveluita Suomen kasvukeskuksissa. Asuntosijoitusyhtiön visiona on olla asumisen edelläkävijä ja asiakkaan ykkösvalinta.