Case: Asumisen ammattilaiset

Palveluneuvoja kohtaa asumisen koko kirjon

hr-9556

– Pidän ihmisten kanssa työskentelystä. Palveluneuvojan työssä pitää tietysti hallita toimintamme kokonaisuus, tuntea talo ja sen toimintatavat. Onneksi tarjolla on koulutusta, tietoa ja hyviä apuvälineitä. Positiivista asennetta ja paineensietokykyä tarvitaan. Vaikka päivät ovat kiivastahtisia, ne hoidetaan kaikki 100-lasissa ja hyvässä hengessä, aina iloinen Taina Syvälä kuittaa.

Toukokuun 2015 alusta lähtien Taina on toiminut vastaavan palveluneuvojan tehtävässä. Hänen toimenkuvaansa kuuluu mm. vuokravalvontaan, isännöintiin ja asukasetuihin liittyviä asiakaspalvelutehtäviä, uusien työntekijöiden perehdytystä, ohjeistusta ja asiakaspalveluprosessien kehitystehtäviä.

Alkujaan Taina tuli Kojamo-konsernin vuokravalvontaan vuonna 2007 kiinteistönvälittäjän tehtävistä.

– Seitsemän vuotta tein kaikkea aina saunavuorojen merkkaamisesta vaativaan asiakaspalveluun, joissa esimerkiksi etsittiin ratkaisuja vuokranmaksuun tai asukkaiden haastaviin elämäntilanteisiin liittyen.

Asiakaspalvelukeskuksen avautuessa keväällä 2014, Taina siirtyi uusiin tehtäviin palveluneuvojaksi, missä monipuolinen työ koostuu pääasiassa puhelin- ja sähköpostikontakteista asiakkaiden kanssa. Apua saa esimerkiksi asuntohakemusten tekemiseen, vuokranmaksuun ja itse koteihin liittyvissä kysymyksissä.

– Kojamo-konsernissa on mahdollisuus vaihtaa tehtäviä, löytää haasteita ja edetä. Vastaavan palveluneuvojan työssäni pystyn kantamaan vastuuta ja todella vaikuttamaan siihen, että asiakaspalvelumme on laadukasta.

12.01.2016
TYÖPAIKKA